Expertos en comunicación estratégica y control de crisis

Expertos en comunicación estratégica y control de crisis
Orkatz Orrantia Albizu y Mikel Orrantia Diez. Socios Directores y Consultores

miércoles, 11 de enero de 2012

Moncloa aísla a Rajoy de la demanda mediática. La Politica de Comunicación del nuevo gobierno español


Salud.
Aportamos una información que realmente va a permitir comprender mejor lo que se esta haciendo y el estilo nuevo del equipo de Rajoy y Moncloa. No solo en lo que concierne a la politica de comunicación, puesto que la misma denota el trasfondo estrategico de un estilo de una manera de hacer. Buena lectura y mejores conclusiones.
Cordialmente.
ORRANTIA. Asesores de Comunicación
 ____________________ 

06 temadeldia
Nova etapa espanyola

"¿Les prioritats de la maquinària comunicativa de la Moncloa?: Informació constant, transparència permanent i grans esforços pedagògics per fer entendre les mesures als ciutadans. Aquesta crisi obliga a canvis en la nostra escala de valors."

“Rajoy necessita portar la iniciativa i evitar que li imposin regles”

“Rajoy no està callat, parla en silenci per mesurar la seva força”

La Moncloa aïlla
el cap del govern
del focus mediàtic

Rajoy nega que s’hagi amagat aquests dies però manté la intenció d’aparèixer menys en públic que Zapatero

Mariano Rajoy assegura que dóna la cara a l’hora d’explicar als espa- nyols l’abast d’algunes mesures que no recollia al programa del PP. Una altra cosa és el ritme de la po- lítica comunicativa que ell marca.

L’entrevista a l’agència Efe va servir, més enllà d’explicar la seva política, perquè el president del govern espanyol, Mariano Ra- joy, calmés els ànims dels que li han recriminat que no hagi defensat en persona les retallades que ha portat a terme i la pujada temporal d’im- postos. “Amb cinc milions d’aturats l’economia és el més important i vo- lia donar un senyal que el president donarà la cara i no s’amagarà”, va afirmar amb to solemne. Ara bé, no pensa canviar la política comunica- tiva que ha marcat des del primer dia i que suposa apartar-se molt més del focus dels mitjans de comu- nicació que no pas el seu antecessor, José Luis Rodríguez Zapatero.

L’última entrevista del cap de l’executiu va ser el 18 de novembre, en plana campanya i, lògicament, com a aspirant a la presidència del govern espanyol. Per trobar una compareixença amb preguntes cal anar fins al 26 de setembre de l’any passat, a la seu del carrer Génova. La primera possibilitat que els periodistes tindran de plantejar-li qüestions serà dilluns que ve, quan comparegui al palau de la Moncloa amb el president francès, Nicolas Sarkozy. Al ple d’avui al Congrés de Diputats serà el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, que defensarà les mesures i no pas el president.
Confiança:
La secretària d’estat de Comunicació influeix molt en l’actitud del president

Sarkozy:
Dilluns que ve Rajoy farà una roda de premsa amb el president francès

Un equip que es coneix bé
La política comunicativa de la Mon- cloa, amb un ritme molt més pausat que en l’etapa anterior, el marca un equip que fa temps que treballa a les ordres del partit. Rajoy és qui fixa la pauta general, és a dir, la voluntat de comparèixer només en grans ocasions i cedir bona part del protagonisme a la vicepresidenta, Sáenz de Santamaría.

D’ella, responsable de Presidència, en depèn orgànicament la secretària d’estat de Comunicació, la periodista Carmen Martínez Castro. La majoria de dirigents del PP coincideixen que, malgrat ser una incorporació relativament recent, s’ha convertit en una de les persones més influents sobre Rajoy. Ara ha fitxat una altra professional de la comunicació i outsider al PP, Consuelo Sánchez Vicente.

Menys determinants però també important a l’hora de condicionar l’actitud del president és el seu pi- nyol a la Moncloa, capitanejat per dos barcelonins: Jorge Moragas i Alfonso de Senillosa. Les contradiccions dels últims dies s’expliquen en part per la necessitat de coordinar aquest equip amb els diferents ministeris, el partit, i el grup que treba- lla amb María Dolores de Cospedal. Són diverses peces d’un trencaclosques que ha d’acabar encaixant.

L’equip de comunicació de la Moncloa

Mariano Rajoy
president del govern
Soraya Sáenz de Santamaría
vicepresidenta i portaveu del govern

Jorge Moragas
cap de gabinet de Rajoy

Alfonso de Senillosa
director del gabinet de Presidència

Valle Ordóñez
coordinadora dels afers de Presidència 
María Pico
cap de gabinet de Soraya Sáenz de Santamaría

Carmen Martínez de Castro
secretari d'estat de Comunicació
Consuelo Sánchez Vicente
directora general de Comunicació
  •       Marilar de Andrés (cap de premsa del PP)
  •      Fernando Urrutia (cap de premsa de María Dolores de Cospedal, secretària general del PP)


Preguntes a Aleix Cuberes
CONSULTOR DE COMUNICACIÓ PÚBLICA

“Rajoy necessita portar la iniciativa i evitar que li imposin regles”

És encertat, en un moment de crisi com aquest, optar pel silenci comunicatiu?
No és habitual trobar 21 dies de silenci polític volgut. És coherent amb els bons resultats del silenci previ a les eleccions, però ara la ciutadania ja exigeix respostes.
Quina és la millor manera de comunicar els ajustos draconians que fa i farà Rajoy?
Portar la iniciativa i donar la cara per impedir que els adversaris imposin els temps i les regles. Cal liderar el cicle de notícies i comparèixer en prime time en directe i, tot seguit, acudir a les televisions i a les ràdi- os l’endemà mateix.
Quines han de ser les prioritats de la maquinària comunicativa de la Moncloa?
La construcció d’una nova imatge i d’un nou estil de lideratge de Rajoy.

Preguntes a A. Gutiérrez-Rubí
ASSESSOR DE COMUNICACIÓ POLÍTICA

“Rajoy no està callat, parla en silenci per mesurar la seva força”

És encertat, en un moment de crisi com aquest, optar pel silenci comunicatiu?
Rajoy no està callat. Parla en silenci. El que està fent és mesurar la seva força i, per tant, fa irrellevants les crítiques. Està a l’ofensiva, no a la defensiva!
Quina és la millor manera de co- municar els ajustos draconians que fa i farà Rajoy?
La gent està disposada a fer sacrificis si sap el camí, el final i el benefici. No han de semblar un càstig, sinó una aposta. Cal, doncs, pedagogia, i no pas una lletania de mesures.
Quines han de ser les prioritats de la maquinària comunicativa de la Moncloa?
Informació constant, transparència permanent i grans esforços pedagògics per fer entendre les mesures als ciutadans. Aquesta crisi obliga a canvis en la nostra escala de valors.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.